OBECNĚ: Celá anabáze začala se zakoupením hry Final Fantasy X na konzoli PlayStation®2.
Letos (2009) jsem čistou náhodou zjistil, že způsob jak modely Já jsem si zvoli SHIVU, jak jinak, a animaci 23 (něco jako vyčkávání).
3D MODEL:
Celej "porod" dolování 3d model postavy
PAPÍROVÝ MODEL První věc, kteru byste měli vědět je, že se nejedná o typickou A jedno trošku horší video (z foťáku) celé slepovačky.
Model kanónu terranského mariňáka má 228 dílů, Stojánek samotný
je pak složen z 68 dílů. Na to ,kolik má celá slepovačka značených částí (296), Stojánek kanónu s variabilními sloupky a návodem. Kanón terranského mariňáka Tychuse J. Findlaye. Stavební plánek kanónu terranského mariňáka. Přídavek v podobě alternativního potisku bočnice kanónu ve 4 provedeních. A aby zde bylo zveřejnění slepovačky kanónu alespoň trošku exkluzivní, INFO:
Stojánek & návod sc2-stand.pdf ...............velikost 1308kb POMOC:
Pro čtení a tisk PDF dokumentu musíte mít
v PC nainstalovaný Adobe Acrobat Reader 5 nebo vyšší.
Pro aktuální verzi tohoto volně šiřitelného programu
se podívejte na stránky Adobe.
DODATEK:
Po letmém pohledu do slepovačky kanónu zjistíte, All Final Fantasy & SHIVA materials are Copyright ©
Asi se divíte, co se to tady tak neočekávaně objevilo.
Pravdou je , že tenhle projekt mě dlouhou dobu ležel vzadu v hlavě
a shodou náhod jsem se do něj pustil...Ale všechno pěkně popořádku.
Už od legendárního dílu Final Fantasy VII mám sérii rád.Speciálně pak kouzla (bohy),
které vyvolává hlavní postava na pomoc v boji .V jednotlivých dílech
se jim řikalo různě...Materie,Summoni nebo Aeoni...
Poslední jmenovaní jsou právě ve světě Final Fantasy X (10).
Speciálně mě pak uchvátil Aeon zvaný SHIVA. Je to defacto ledová královna
ničící svoje protivníky magií v podobě kusů ledu nebo blizzardu.
Hru jsem si koupil někdy v roce 2002 (to už byla rok v prodeji),
zhruba v té době startovaly moje papírácké stránky..
Bohužel , nikdy jsem ji nedopařil do konce.Ale otisk z hraní zůstal hodně dlouhou dobu.
Říkal jsem si, kdybych tak měl dostatek zkušeností s děláním 3D modelů
a postav speciálně, tak by SHIVA šla jako první...ALE!!!...
Schopnosti udělat postavu nemám doteď a z texturování takové věci bych se asi zbláznil.
V roce 2004 vzniklo video souboje Shivy s nepřátely
(screenshoty výše, video níže) z důvodu případného
prodání samotné hry.....nestalo se tak a FFX mám doma pořád.
....tak jsem to celé nechal spát..snad , možná jednou někdo se odváží...co já vim...
rozebrat hru a vycucat všechny potřebné modely.a já si stim potom...
nějakým způsobem pohraju a zpracuju to.
postav z FFX včetně textur dostat ze hry EXISTUJE !!!!.
Je to postup, při kterém je potřeba asi 6 programů, ale výsledek
- otexturovaný model ze hry připravený v Pepakuře
na rozložení, rozhodně stojí za tu námahu.
ANO, čtete dobře. JE možné vytáhnout 3d model konkrétní postavy ze hry
Final Fantasy X určené pro konzole PlayStation 2.
A ještě jedna lahůdka, spolu s postavou je možné vydolovat i všechny
animace (pohyby) ,které při soubojích všemožně provádí.
Následně pak postavu při určitém pohybu "zmrazit" a vyexportovat ji do
papíru..................zjednodušeně řečeno.
Nebo si 3D model můžete nechat ve 3D -programu a naanimovat malý filmeček..
ze hry tady nebudu zdlouhavě rozepisovat, ale vězte, že je k tomu potřeba
ono originální DVD Final Fantasy X na PS2.
...Anebo jo...zas bych dostával hodně prosebných mejlů, abych zdělil Know how,
...které je na netu, stačí jen hledat. trvalo mě to asi 2 dny , než sem našel všechny programy
a potřebný návody.V průběhu hledání jem narazil na hodně supr blogů a na
jednom jsem našel přímo video tutoriál, jak dostat modely ze hry.
je to blog Kaizo Papercraft a najdete na něm spoustu modelů (ke stažení),
které se onomu člověku povedlo exportovat a mnohé další, včetně exportu her
Final Fantasy VII~IX a Kingdom Hearts 2.
nezbývá než doporučit....
Po skouknutí video tutoriálu jsem si postup upravil podle sebe, takže začínáme:
DVD se pomocí známého DVD Decrypteru v módu READ uloží do souboru ISO.
Výsledný, 4.6GB image je základem celé anabáze...Nemusím připomínat, že
Obraz disku najdou podnikavější na internetu....tam je ostatně všechno..teda skoro.
To už je ovšem pirátství. Pokud děláte obraz vlastního originálního disku, tak je vše
legální...včetně vyexportování postav.
V druhé fázi vložíme (doslova) ISO image do FFX Dumperu 0.1. Ten vysaje a uloží
z ISA všechny soubory s postavama, nepřátelama a zbraněma.
Vytvoří se někde na vašem disku 6 složek: MON, NPC, PC,OBJ, SUM a WEP .
Srandou je , že jsem je nemohl najít...jsou prostě někde na disku.
Window / hledat / soubory či složky ...to jistilo.
..Výsledný složky mají dohromady okolo 100 Mega - V nich je vše potřebné.
Přirovnal bych to k hlušině, ze které vyrejžujete valounek zlata..Jenže jak ho zpracovat?
To řeší další , velice "zábavná" fáze:
Všechny soubory v oněch 6ti složkách přejmenujte z přípony *.ffb na příponu *.tar.gz.
např: 0025.ffb -> 0025.tar.gz
Příponu tar.gz zná třeba také velice známý WinRar...Ten tento archiv je schopen otevřít.
Po dvojí extrakci dostanete zhruba dalších 5 souborů..z toho jeden s příponou *.ffm a
a zbytek souborů s příponou *.ffa. ty jsou většinou 4.
FFM je soubor, ve kterém je postava, protivník, zbraň -> Final Fantasy Model.
FFA jsou soubory s animací postav, protivníků, zbraní -> Final Fantasy Animation.
Další kroky budou snad konečně příjemější...
Na řadu se dostává konečně program francouze (šílence) Damiena Rumiana
nazvaný Chargeur FFX 2.0. Ten konečně odhalí, co že je v těch
"nesmyslných" souborech.
Po otevření Chargeur FFX 2.0 se vás program okamžitě zeptá jaký FFM soubor otevřít
a po zadání cesty otevře 3d model v jeho základním postoji....bez animace.
Tu dodáte otevřením položky Animation / Open Animation
Soubor animace najdete ve stejném umýstění jako model jen to bude soubor FFA
konkrétně otevírejte číslo 2.Takže je to 2.ffa.
Chargeur FFX začne bezprodlení animaci přehrávat. Pokud chcete vidět i další animace,
stačí jen v horním okně vybrat číslo animace....Shiva jich má konkrétně 40
....A jak jsem psal výše vybral jsem si 23.
Další možností je žádnou animaci nenahrávat a pokusit se postavu pomocí úchopových
bodů dostat do požadovaného postoje ručně...
Já jsem provedl ještě drobné úpravy copů Shivy , aby tam nebyly nějaké průniky.
To je důležité při rozkládání, jinak model neslepíte. Takže po "zmrazení" animace zůstane
postava v nějakém postoji, který jsme schopni editovat.
Víc to rozmazávat nebudu.pohrajte si s tím........snad jen..EXPORT.
Dejte: File / Export Model + skinning......a model uložte třeba Shiva.dae
Upozornění: ručně musíte přidat příponu .dae, protoře program
exportuje pouze jméno projektu (záhada).
Tím je model uložen ve formátu COLLADA.....Ještě Chargeur FFX nezavírejte
a vyexportujte textury: File / Export Textures...
Většinou se vytvoří dva až tři soubory obrázku Targa - TGA
..takže něco jako Shiva_1.tga,Shiva_2.tga....
Tak teď máme model s příponou dae a pár obrázků s texturama...co dál
V dalším neméně zábavném kroku je potřeba 3D Studio Max 7.0 , 8.0 nebo 9.0.
Tady se ještě jednou zmíním o Damienu Rumianovi, který přibaluje
ke svému programu Cargeur FFX 2.0 i instalaci doplňku ke 3D studiu v podobě
ColladaMax_FREE_3.04E.exe, bez kterého Max nepozná, co je to ten dae.
Tady to je podobné, klasické File / Import (importujte COLLADA *.dae )
Materiál natáhneme přes Rendering / Material Editor nebo tento na liště.
V Material editoru stačí kapátkem vycucnout materiál z šedivého modelu.
Vytvoří se nový materiál v Material editoru se dvěma a více texturama...
Těm přiřadíte ony soubory TGA.
V Maxu se s modelem dá dělat mraky věcí, ale my chceme papírovej model...takže:
File / Export (Exportujte do 3D Studio *.3ds) .
A máme tady konec.....Pepakura Designer 2 je poslední a zásadní program.
Otevřít 3DS umí snad každej pepakurista..Jedině snad: TGA obrazky převézt do BMP.
TGA Pepakura neumí otevřít. Texturu natáhneme stylem:
3DModelWindow / Texture Configuration...
..tak až sem mě to zabralo asi 3 dny (+2 hodiny psaní tohoto návodu )
..Rozložení modelu a uspořádání dílů do papírů je věc úplně jiná
Super je , že si můžete určit , jak bude model veliký a Pepakura ho přepočítá
na formát papíru. Já jsem dal Shivu 60cm vysokou....Abych se přiznal,
měl jsem dát víc...Kaizo a spol dělají postavy okolo 83cm (33´)..už vím proč.
Obličejová část a třeba i prsty jsou dost titěrné...proto, pokud budete tisknout
Můj export, tak na papír do 160g/m2...silnější nemá cenu (já jsem to lepil z 200g/m2)
Uspořádání dílů do přijatelné podoby pro slepení , tak pro tisk mě zabralo 22 hodin!.
Dokonale mě to protřelo oči. Doteď jsem si myslel, jak je děsně jednoduché
rozložit vyexportovaný model včetně materiálů.Stačí přece zmáčknout Unfold a je to....
Chyba: ......Ta nejtěžší práce právě začíná.
Uspořádat všechny díly do jednoho na papír není žádná sranda...
a to nemluvím o oboustranné textuře, kterou Pepakura neumí zobrazit.
Takže i rozložení nějakého lehkého modelu (třeba Final Fantasy VII) zabere
dozajista pár hodin.
Jak na oboustrannou texturu napoví výše zmíněný Kaizův videotutoriál
Snad můžu prozradit, že je do toho zapleten prográmek Google SketchUp.
Takže odteď si z Exportérů (myšleno lidí) modelů z her nebudu utahovat.
Alienspapercraft slepovačku. Já jsem model nenavrhoval, netexturoval,
jen jsem ho vyexportoval a určitým způsobem editoval. Nečekejte klasickou slepovačku
s návodem a čísly dílů...proč taky.Řekněme, že je to takový OPEN SOURCE projekt.
Proto nabízím do oběhu vyexportovaný model do 28 listů A4 (PDF) v čisté a "orýhované"
podobě + to celé doplněné modelem (PDO) na rozložení .
Otázka mnohých asi bude znít: "A jak to teda celé slepím?"...jednoduše..
.Pepakura má několik nástrojů jak toho dosáhnout...Předpokládám že většinou
lepíte u počítače a máte Pepakuru (aspoň trial)
První pomůckou je nástroj Join/Disjoin Face..ten vám ukáže,
jaká hrana na jednom dílu příjde přilepit k hraně na jiném dílu slepovačky
Druhou pomůckou je nástroj Check Corresponding Face..ten po kliknutí zobrazí
červenou oblast na vámi určeném (např.:lepeném) dílu.....
a vzápětí se ta samá oblast objeví vlevo na 3D modelu..
Tak máte dokonalou kontrolu a víte kam patří díl, co zrovna lepíte.
Další pomůckou jsou ohýbací čáry (ty čáry, které říkají, jestli díl ohnout
jako střechu nebo údolí). Já jsem si celou slepovačku vytisknul bez čar,
tu lepím. Pak mám ještě jednu, černobílou, na slabém papíře s naznačenýma
ohybovýma čárama. Ta je pro kontrolu, jestli slepovačku bez čar ohýbám správně.
Nemám totiž lepící místo blízko zapnutýho počítače. Vy budete zřejmě používat
Pepakuru, nebo, co já vím, třeba lepit model s ohýbacíma čárama.
Jen na okraj: Čárkovaná čára -> střecha , čerchovaná -> údolí.
...Celý model se dá také vrátit do stavu před rozložením pomocí Unfold Undo
Ten vám ukáže, jak jsou jednotlivé díly na modelu zamýšleny.
Ale to je většinou jen orientační pomůcka, stejně jako zobrazení modelu bez hran
Vřele doporučuju první dva způsoby...ty vás nezklamou.
není zas až tak složitá na skompletování. Jistou zručnost, však předpokládá.
Proto dávám obtížnost někde okolo 3/5.
Jelikož model je na velkém množství listů A4 (je přece v měřítku 1:1!),
rozdělil jsem slepovačku do vícero pdf dokumentů.
- Pouze díly -
přihazuji ještě jednu bočnici, kterou si ve slepovačce můžete vyměnit.
Kanón - díly sc2-cannon.pdf .....................velikost 3555kb
Kanón - návod sc2-instructions.pdf ..........velikost 1644kb
Bočnice 4x sc2-addon.pdf ...........................velikost 633kb
Bočnice extra sc2-addon(e).pdf ...................velikost 125kb
že se na některých listech objevují zelené díly.
Jedná se o skrytý BONUS, a jelikož je bez návodu, záleží na vás,
jestli se do něj pustíte.
Tak..... nezbývá, než popřát hodně štěstí při lepení..
Pro mě to bylo rozhodně dobrodružství.
Váš Alien99....
These pages are unofficial and non-profit.
Rükr ©2009